Testimonials
Het verkopen van een dienst of product levert de brandstof voor een onderneming: omzet. Tegelijkertijd is dat verkopen voor veel ondernemers een moeilijke en tijdrovende taak. ‘Hoe maak ik een potentiële cliënt in een paar zinnen en op inspirerende manier duidelijk wat ons product is? Hoe vertel ik de cliënt wat het hem op kan leveren? En hoe doe ik dat steeds opnieuw, zonder dat het me teveel tijd kost?’
Een gefilmde testimonial is een beproefd format dat een antwoord geeft op bovenstaande vragen. Het principe is eenvoudig:
– enkele van jouw enthousiaste, tevreden cliënten leggen in een testimonial-film uit wat de dienst of het product van jouw onderneming is. Hoe het voor hen werkt. Welke impact het heeft op hún product of dienstverlening. En welke winst het hen oplevert. Deze film wordt tijdens het verkoopproces ingezet richting potentiële cliënten. De ervaring wijst uit dat persoonlijke, uit de praktijk opgetekende positieve aanbevelingen ‘potentials’ tot ‘clients’ maakt.
Hier enkele voorbeelden.