Intranet video-kanaal

Soulmade Movies biedt bedrijven een eigen intranet-video kanaal aan dat geïmplementeerd wordt in het bestaande intranet. Het doel van deze eigen ‘zender’ is om film en video in te zetten om de interne communicatie te verrijken, te versnellen en te intensiveren.

Zie het als een Netflix of Uitzending Gemist maar dan besloten en volledig gestructureerd en ingericht op de interne communicatie doelstelling van de betreffende organisatie.

Het maakt het voor medewerkers mogelijk om ‘all over the world’ op een eenvoudige en veilige(!) manier video en film in te zetten (plaatsen of bekijken) ten behoeve van de interne communicatie.

Het gaat daarbij om:
– het uitwisselen van actuele relevante informatie ( journaals / verslagen / vlogs / nieuwsbrieven etc.)
– online leren (e-learning, webinars, cursussen, tutorials etc.)
– live streaming van vergaderingen, events, meetings en scrumsessies
– infotainment (leuke vermakelijke zaken, achtergronden, kennis)
– en meer!

Het kanaal heeft een enorme impact op de internal branding, de interne ‘beleving’ van het eigen merk.

Soulmade Movies voert in nauw overleg met de afdeling interne communicatie de redactie en bewaakt de doelstellingen die gezamenlijk geformuleerd zijn in de visie die ten grondslag ligt aan het kanaal.

Soulmade Movies levert:
– in samenwerking met Vixy en Screen9 de digitale interface die geïmplementeerd wordt in het bestaande intranet;
– de productie van de video’s, dat wil zeggen ontwikkeling, organisatie, regie en montage van content;
– de redactie op beeldmateriaal dat medewerkers aanleveren;
Op verzoek sturen we als voorbeeld een beveiligde link van een video intranet toe.

Hier een van de vier speerpuntfilms die voor het intranet van AWVN zijn gemaakt.
Aan het woord is mr. Marjolein Otter, manager HR, informatisering, financiële administratie.

CW logo banner def